Vakantiewerk.

Hallo allemaal,


Vanavond met de Quirinuscantorij de avondviering verzorgd. Het beloofde een koortje te worden van 7-8 mensen. Wat schetst mijn verbazing als we om 17.15 uur even inzingen: zijn we 18!
Je kunt je voorstellen dat het erg leuk werken is op deze manier, je kunt van ze op aan.

Enkele weken geleden werd er aan mij gevraagd of ik geen vakantiewerk wilde gaan doen. vakantiewerk heb ik nog mooit gedaan, ja toch, een weekje juin gesneden bij een boer. De kisten waren nooit vol genoeg vond de boer en het was hakkeltakken over het aantal kisten. Plus, de uiengeur trok zo in je poriƫn dat je twee weken later nog een uienluchtje bij je had. Mijn vader bood spontaan aan het bedrag te verdubbelen als ik voortaan maar uit de uien bleef.

Deze keer geen uien, maar noten, balken, en sleutels. Ik ga de maand juli vakantiewerk doen in Huijbergen. Een maandje dirigeren bij mijn oude koor. Hun huidige dirigent is al bijtijds met vakantie en nu vroeg het bestuur of ik de tijd tot de koorvakantie wilden doen.

Zelfs de repetitieavond verzetten was geen obstakel, dus ik kan wel zeggen dat we er allemaal met plezier en zanggenoegen aan beginnen.

fijn weekend!
theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''