Mediaviering in Halsteren


Hallo Allemaal,

Een paar weken geleden werd er gevraagd of ik na de repetitie met het dameskoor even bij de pastor kon komen. Na een goede en gezellige repetitie meldde ik mij bij de pastor.


Sinds een tijd is de Christoffelparochie in Halsteren Mediaparochie. De uitzendingen op zondag komen geregeld uit de Quirinuskerk. De afgelopen tijd zijn er altijd koren van elders in het bisdom Breda. Binnen de parochie wilden de koren ook wel eens zo’n viering verzorgen. Er werd aan allen gevraagd of men bereidt was tot de vorming van een ‘’mediakoor’’, speciaal voor deze vieringen. Er kwam een verdeeld antwoord uit. De vorming van een ‘’mediakoor’’ kon voorlopig de kast in.

De pastor was in zijn kamer en we hadden het nog even over het dameskoor, er waren nog een paar wensen wat liederen betrof. Al ben ik vrij in welke liederen er op het repertoire komen, is het beslist goed als voorgangers hun ideeën /wensen kenbaar maken. Zo kom je tot een goede en verantwoorde viering, woord en gezang vormen een geheel.

O ja, er was nog iets. Of ik er wat voor voelde om met de Quirinuscantorij en het dameskoor? Lang hoefde ik er zelf niet over te denken maar moest natuurlijk wel de twee koren vragen.
De Quirinuscantorij was gelijk enthousiast en ook het dameskoor vond het leuk! De viering die we mogen zingen is de eerste zondag van de advent, 28 november 2010.

Ik ben begonnen met het bekijken hoe de verdeling van stemmen zijn. We zitten ruim in de damesstemmen, en hebben 6 heren. Er komt dus een uitbreiding van de heren, als het zou kunnen drie tenoren en twee of drie bassen. We gaan dus eens rond kijken. In oktober en november starten de extra repetities. We gaan er iets moois van maken!!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''