Fruit uit blik

2010_51_3394-monte

Fruit in blik.

Vanmorgen lag er nog een half Turks brood, overgebleven van donderdagavond. Zonde om weg te gooien en niet lekker om zo te eten. Roosteren is ook een goede optie en dan eten met kaas. Deze keer broodpudding van gebakken.

cupboard

Met een pakje saroma rum/ rozijnen en wat aanvulling van de rozijnen een mooie basis. Het brood in stukjes gesneden en in een beboterde vierkante vorm gedaan, over goten met het melk/ saroma mengsel en een half uurtje op 180 graden gebakken.

Ook had ik nog een blikje Delmonte vruchtjes op sap, wat mij een goede toevoeging leek. Toen ik het blikje opende en het sap eraf liet lopen viel mij op dat er één halve kers inzat.

imagesCAYQIKQ5

De van der Valk kers zal ik maar zeggen. Nieuwsgierig heb ik nog een blikje open gemaakt en wat dacht je: die andere halve kers! Niet anderhalve kers, geen twee halve kersen, maar één halve kers per blikje. Zou dat met een machine gedaan worden, of zouden er dames zitten met witte jassen, witte mutsen en monddoekjes die in ieder blikje een halve kers stoppen??

TheoMeneer_de_uil

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''