Stoofvlees uit eigen keuken.

 

stoofvlees11

Hallo allemaal,

Vanmorgen ging ik naar de bakker op de Kamperfoeliestraat voor de woensdagbroodjes. Harde puntjes en kebabbroodjes. Heerlijk als je winkel binnenloopt en je ruikt de geur van vers brood. Aan de overkant zit de Akmarkt, een supermakt met erg goede slager. Ik wilde van die zoete, witte druiven.

Toen ik naar binnen liep moest ik langs de vleesvitrine en zag daar prachtige stukken stoofvlees liggen! Niet vet, vet genoeg, mooi doorregen.

snelkookpan

Thuis gekomen gelijk de snelkookpan tevoorschijn gehaald want dat stooft (ik heb geen petroleumstel!) erg snel en erg sappig.

6 grote uien geplet en in vieren gesneden, drie blaadjes laurier, 4 kruidnagels, scheutje balsamico azijn, schepje suiker, een bouillonblokje, peper, zout, kop water en een lepel meel.

Vlees aanbraden tot het lekker bruin ziet, dat gaat goed in de snelkookpan, dan alles in de pan doen en zo’n 40 minuutjes heel zacht onder druk houden. Vuur uitdraaien en de pan rustig laten staan. Als dan de druk is weggevallen en je doet de deksel open……………..WAT EEN LEKKERE GEUR!!

imagesCAFSMA98

Het vlees is boter gaar. Het vocht doe ik samen met de uien in een klein pannetje en kook die voor een gedeelte in. Dan komt de staafmixer in het spel en draai ik er een lekkere saus van. Mocht de saus te dun zijn bindt die dan met wat maïzena (niet rechtstreeks in de pan doen, dan krijg je klontjes).

 

mens75

Dat gaat smaken!!!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''