Cola kip.

kipkalkoen32

Hallo allen,

Enkele weken geleden las ik een vakantierecept van een van de verslaggever van BN-de Stem. Drie dingen nodig: hele kip, blikje cola en een barbecue. Blikje in de kip, op het rooster stolp erop en 45 minuten laten garen. KLAAR.

griezelfilm voor kippen

Zelf ben ik geen BBQ fan, niet omdat ik het niet lekker vindt, maar ik haat het opruimen van de vette borden en reinigen van de BBQ. Dus bij een ander LEUK! Thuis, jesses nee!!!

ovenkip1

Dus zonder BBQ zou het ook moeten lukken?! Bij de Turkse slager een kakelverse kip gekocht. Toen op zoek naar 1 blikje cola, ja, zoeken! Bijna alle winkels verkopen de blikjes cola in trays van zes stuks. Na 5 supermarkten had ik EINDELIJK één blikje cola! Coca-cola.

kipoven2

Ik kon het niet nalaten om de buitenzijde van de kip in te wrijven met wat olie en cajunkruiden en daarna was het alleen nog het blikje cola te openen en de kip eroverheen te draperen.

060

Je moet het blikje wel openen, doe je dat niet loop je kans op een PLOFKIP!

Blikje open op het aanrecht gezet en met een beleid de kip over het blikje gezet. Het was even proppen maar het ging er helemaal in( je leest het goed: de cola blijft in het blikje en verdwijnt in de kip. Het is geen gezicht een blije kip zonder kop (vleugeltjes staan naar buiten en het beest lijkt lol te hebben.

Oven voorverwarmd op 200 graden. Daar ging ze dan, drie kwartier op 200 graden.

animated_man_eating_turkey

Het resultaat is mooi gaar, knapperig velletje en zacht- sappig vlees. De cajun kruiden was geen gekke idee.

Fijn weekend!

Theo clip_image001

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''