Het ziet er goed uit!

choco 2

Vanmiddag eens even de tijd genomen voor het recept met vijgen. Zoals ik al schreef heb ik het dessert gemaakt met aardbeien. Het smelten van de chocolade is een secuur werkje. Te heet en het klontert, te dun, het stijft niet meer op. Beide zaken zijn niet gewenst!

Maar ik zou Theo niet zijn als ook daar een machientje voor had! Een chocoladesmelter! Jaren geleden eens voor € 6- of 8 euro gekocht bij de Lidl.

De chocolade wordt op perfecte wijze zacht, smelt en vormt een goed te hanteren mengel.

choco 1

We waren jaren geleden in Portugal en in de bakkerij lag een tray met zeer kleine croissantjes. Terwijl stonden te kijken opperde Adrie : die zijn vast net handgemaakt. Waarop ik naar hem keek en zei: een mesientje????!!!

Ik ben dol op keukenhulpjes!!!!!

Vandaag kwam de chocoladesmelter perfect van pas!! Geen wasem op de choco, maar een heerlijke smeuïge chocolademassa.

aardbei%20met%20chocolade

De aardbeien deden het perfect! Ik stond te genieten tijdens het maken van aardbeibonbons met koffiepoeder en vanille. Wat kan het leven mooi zijn!!! Geserveerd met een klein glaasje Muscat Beaune-de-Venise maakt het perfect!

Het kan het niet meer stuk! En dat op dinsdag!!!!!

Theo clip_image001

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''