Pluk de dag, neem een eitje

Hallo allen,

Wat is  op zoveel manieren te bereiden dan een ei? Bakken, koken, in gebak, hartige taart, voor een mooie bruine kleur van je bladerdeeg flappen en je kunt het ook pocheren….. een van mijn favorieten is wel pocheren en daarbij een heerlijk stukje verse toast en een kop voortreffelijke koffie. Daar kom ik mijn bed voor uit!


Er is alleen één probleempje: ik kan nniet pocheren… ik heb er Escoffier, Larous gastronomique, het duizend eireceptenboek, het Margrietkookboek uit 1955 en ik kan zo nog wel even doorgaan. Het ei smaakt mij ook altijd naar azijn.


Het onderstaande filmpje van foodtube heb ik niet bekeken, maar bestudeerd! Zelfs met de verste eieren die er maar denkbaar zijn( ze kwamen 1 ½ uur tevoren uit de warme kippekont geperst! Dat is toch vers niet?!! In Engeland ooit eens een eierpocheerpan gezien, toen nniet gekocht. Daar heb ik nu nog spijt van! Je kan er au bain Marie eieren in pocheren door de kommetjes die in een rekje hangen.
Maar er moet wat te wensen zijn en als we dan in een hotel zitten smaakt dat gepocheerde eitje vorstelijk.

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''