een ongelukje

Youri twee

Een speelse beet.

Afgelopen zaterdag zag onze oude teckel even niet wat van hem was of van mij en beet in mijn linker pink. AUW was mijn reactie en het leven ging door. Niet op alle slakken zout leggen en zeker niet panieken!

bacteria

Zondag had ik een dikke pink en voelde het niet lekker, het wondje aan de bovenzijde genas voorspoedig maar de onderzijde……

Inmiddels donderdag: vanmorgen toch maar even contact gezocht met de huisarts. De assistente zou er naar kijken. Zo gebeurde ook, na ‘’ gekeken’’ te hebben riep zij de huisarts erbij. Een fikse ontsteking was de conclusie, en een fikse antibiotica moet het kwaad keren. Inmiddels ook koortsig en niet lekker. Indien morgen de verhoging nog aanwezig is, moet ik dat laten weten aan mijn huisarts.

kind-dokter-dokterswoordenboek

Een wondje gekregen door je eigen hond? Wees attent! Een (eigen) hondenbek is een bron van bacteriƫn, waar wij als mensen niet zo goed weg mee weten. Wees dus alert en laat het niet als ik te ver doorzieken.

eenden7lin

Theo.

Reacties

Jeanneke zei…
Joh, Theo toch!
Je gelooft toch niet dat je eigen hond of hobby (zoals bij mij) zo gevaarlijk kan zijn??!!
Ik wens je heel veel sterkte....
Waar hadden we het nou nog over toen jullie bij mij waren? Juist: bij een beet van hond, kat o.i.d., of straatvuil in een wond meteen een teanusprik halen. Adrie zei het zelf.
Wat een pech. Zitten we samen 'onthand' te wezen.
Hou je taai, lieve groeten en een aai voor TNT (The Naughty Teckel).

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''