Antonius schilderen.

Antonius helpt!

Nu ik wekelijks in Lepelstraat kom ben ik thuis weer op zoek gegaan naar ons Antonius beeld. Jaren geleden verkocht ik die beeldjes erg veel. Op de eerste plaats stonden de Mariabeeldjes maar gelijk daarop was het Antonius gevolgd door minder volkse heiligen.291209

Op een keer zat er in de zending heiligen een groot beeld van Antonius, per ongeluk. Die heb ik zelf gehouden en hij heeft al op veel plaatsen gestaan.

Op een dag stond hij even in de hobbykamer toen er een bordje van het schap viel die hem onthoofde en ook het gedragen kind miste het kopje en hand. Toen wel wat gerepareerd maar het fraaie was eraf. JAMMER.

IMAG0348

Tijdens het zoeken in de muziekboeken riep ik de H. Tonius aan en hup, daar stond hij weer. Het muziekstukje vond ik achter het beeld!

IMAG0347

Hij is de afgelopen tijd niet wonderbaarlijk opgeknapt en moet dus nodig een schilderbeurt.

IMAG0348

De kerk in Lepelstraat wordt nu ook opgeschilderd en de parochianen hebben een afbeelding van Antonius met de kwast gemaakt, aan de achterzijde staat het banknummer als men het schilderen wil sponseren . (12.80.00.376).

Antonius met kwast

Mijn Antonius ook maar eens onder handen(laten) nemen, want zo is hij niet toonbaar.

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''