Carnavalsviering in de Quirinuskerk.

kerkhal

Ondanks de grote renovatie, is er in het weekend toch een viering. Vele vrijwilligers komen zaterdags bij elkaar en poetsen de kerk en maken de hoek gereed waar de viering gehouden wordt. Een behoorlijk grote klus die iedere keer terug komt.

Dus ook vandaag. Deze viering waren de prins, zijn gevolg en carnavalsvierders aanwezig. De Sintekrijnscantorij verzorgde de viering muzikaal. De bloemengroep had deze viering voor een passende decoratie gezorgd: boerenkool! Prachtige struiken boerenkool. Je kreeg al trek als je er naar keek.

IMAG0342

Na de viering waren er de nodige mensen die alle stoelen en het tijdelijke altaar op gingen ruimen zodat morgen de bouwers weer gewoon aan de gang kunnen. Toen ik in de keuken kwam stond daar Corrie, druk bezig om de bloemstukken met boerenkool te onttakelen. Voor de grap zei ik dat het deze week boerenkool zou zijn wat de pot schaft. Morgen met worst, dinsdag met spek, woensdag met tevredenheid, donderdag met gehakt en vrijdag met een stukje vis.

imagesboerenkool 3

Toen ik op weg was naar buiten kwam ik Corrie weer tegen met een pracht struik boerenkool die ze mij overhandigde. Dat scheelt weer twee dagen boerenkool eten!

images boerenkool

De buitenbladen heb ik er alvast vanaf gehaald, die verwerk ik in een bloemstuk en de rest gaat de pan in, met worst!

jc96-1

Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''