Couscous, wat doen we ermee??

Couscous, wat doe ik ermee??

imagesCAXZXG33

Toen ik enkele jaren geleden eens couscous op tafel zette waren we geen van beiden tevreden over de smaak. Dat was dus eens maar nooit meer. Enkele maanden geleden was ik bij mijn Turkse winkel aan de Antwerpsestraatweg en stond te kijken in het schap met couscous. Ik vertelde dat er weinig smaak aan zat en het dus maar links liet liggen. Hij raadde mij aan om de risottowijze eens te proberen. Dat maakte het grote verschil!!!!!

Sindsdien staat het op het menu.

couscous schotel

Gisteren had ik couscous klaar maar wisselde toch naar gebakken aardappeltjes, het pannetje in de koelkast gezet om er vandaag iets mee te maken. Vanmorgen keek in in de ijskast en zag het pannetje……tja wat nou????? Gisteren had ik een mooie kalfsrib gestoofd en van de botten bouillon getrokken en bij de couscous gebruikt.

couscous1

Toen wist ik het: couscousballen! Een eidooier erdoor geroerd en het opgeklopte eiwit. Verder een mooie hoeveelheid geraspte Parmezaan. Met een ring mooie ronde schijven gemaakt, ingevroren en voorzien van een dubbele laag paneermiddel. Daarna weer de diepvries in voor twee uur.

cous-cous wrijven

De frituur op 180 graden en in 4 minuten gebakken. Om de couscous op te maken had ik zes schijven: allemaal op!!! Zo lekker!

couscous2

Bij het restaurant Brazzo in Rotterdam kun je formidabel dineren en bij het Brazzo menu mag je het onderbord meenemen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''