Ochtendwerk.

clip_image001

Het is hier altijd wat. Na een nachtje slapen ben ik goed uitgerust en heb trek in een smakelijk ontbijtje. Jammer genoeg krijg ik zelf het dekseltje niet van mijn vleeshapje en moet ik dus even hulp gaan zoeken.

Mijn huisgenoten slapen nog en ik bedenk een goede, onopvallende manier om ze wakker te krijgen. Voorzichtig miauwen helpt nniet echt dus ga ik over op wat steviger methode, knorrend tussen hen in gaan zitten en hard spinnen. De uiterste poging is om hampestampend over het bed te lopen. Nee, ik laat het niet snel afweten. Eindelijk komt er beweging in de zaak en komt de Strik uit bed. Die moet ik juist hebben want die is de sleutels van mijn vleeszakjes! Om hem helemaal in te palmen geef ik kopjes en loop hem zowat omver. Dat vindt hij leuk.

clip_image002

En dan, verrukkelijke luchten dringen tot mij door, vlees!!! Ik schiet er gewoon van in een miauwbui tot het bakje op de grond voor mij klaar staat. Heerlijk! Tevreden lik ik met mijn tong de laatste drupjes op. Nu alleen nog de ochtendgymnastiek. Als een pijl uit de boog schiet ik door het huis, ga met 20 km per uur tussen de schemerlampjes door, maak een haakse bocht, onder de tv door, kruip onder de radiator door naar de terrasdeuren. Dan zie ik een prooi! Een zwarte muis! Twee tellen later rollebol ik over het parket en win het natuurlijk.

clip_image003

Na een drie kwartier houd ik het voor gezien, posteer mij nog even voor het open slaapkamerraam maar al snel zakken mijn oogjes dicht en spring ik op een stapeltje kussens om mijn schoonheidsslaapje te houden.

clip_image005

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''