Zelf op pad.

Aan de wandel.

clip_image002

Hier Roos weer even! Deze week is voorbij gevlogen, ik kom tijd te kort om alles te ontdekken en te inspecteren. Er is hier in huis een enorm kattenluik naar het terras, alleen krijg ik die zelf niet open. De strik kan dat heel goed maar waakt ervoor dat ik niet naar buiten glip. Waarom nou, vraag ik mij af???!!!

Een keer mocht ik met ze mee maar ik moest een tuigje aan, alsof ik in zeven sloten tegelijk loop. Het is wel leuk op dat terras, er staat een appelboom en een berk en zelfs een rode beuk. En er groeien ook grasjes waar ik lekker aan kan knibbelen.

Enfin, ik heb besloten dat iedere keer dat het kattenluik open gaat ik een poging doe om eruit te glippen.

clip_image004

Dinsdagmiddag kreeg ik een kans uit duizenden: terwijl de strik een plantje op de buitentafel zette glipte ik naar buiten en kroop gelijk onder de airco en bleef roerloos zitten. Het kattenluik ging weer dicht en het werd rustig. Heerlijk zeg!!!! Op mijn gemakje alles verkend, zelfs het terras van de boze buurman! Ze hebben het makkelijk voor mij gemaakt want ik kan zo naar de buren, dus dat heb ik gelijk gedaan. Bij de buurman staan allemaal vetplantjes met beestjes!! JO wat een feest, dat soort dingen hebben we thuis niet! Na een tijdje werd ik het wel beu hoor en kreeg ook een beetje trek. Die muggetjes vullen niet en waren meer een voorgerechtje. Nog even een balkonnetje verder en dan wil ik wel weer naar binnen. Wel verhip!! Sta ik ineens bij tante Jeaninne voor het reuze kattenluik! En gelukkig zag ze mij en deed het kattenluik open. Wat gezellig zeg! Ik werd inmiddels thuis ook gemist maar tante Jeaninne belde naar huis om te vertellen dat ik bij haar op de kattenmelk was.

Al snel werd ik opgehaald en kreeg als klap op de vuurpijl een heerlijk bakje eten. Daar was ik echt aan toe. Een leerzame middag met vorstelijk kattendiner als afsluiting. De rest van de avond heb ik liggen dommelen en dromen van mijn avontuur.

clip_image005

Roos.clip_image006

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''