Gebak


Op een wat sombere dag dwarrelde ik over de Wolphaertsbocht, in het kader van iedere dag een frisse neus halen, want zo'n lekker kuierweer was het nu ook niet. manmoedig zette ik een stapje bij terwijl de eerste spatten weer uit de hemel kwamen. Er kwam knarsen en piepend een tram voorbij, een mevrouw in een enorme zwarte Jas zat heel tevreden naar buiten te kijken, ze genoot zichtbaar dat ze droog zat.  Nou ik was bijna thuis, ik keek  om me heen en plots zag ik een raam , nou zeg maar een etalage op een plek waar geen winkels zijn!  Een raam vol met zoetigheden! taartjes, snoepjes,  bonbons, cakejes!! Een waar luilekkerland! Ik vergat de regen en keek mijn ogen uit, dat we zo dicht bij huis een banketbakkerij hadden?! Deze bakker (m/v) maakt zijn creaties niet met deegroller en garde maar gebruikt breinaalden en haakpennen. Ongelooflijk, gehaakte koekjes en gebreide chocolade cakejes, kersenzuurtjes en cupcakejes. Het raam ernaast stond vol met andere creaties. Wat haar ogen zien wordt geschapen mtet hhhaaknaald en breipen. Ik heb er wel een minuut of tien staan kijken, helemaal geen erg meer in de regen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''