Alles goud


Het was weer eens zover, met een volle kofferbak met boodschappen en een achterbank vol bloemen stopte ik op 107. Dat boodschappen doen is nog tot daar maar de hele mieterse zooi naar binnen slepen, inde hal, dan van de hal naar de keuken om het daar in de kastjes te stoppen. Maar ik had A gezegd dus volgt automatisch B. Het aantal keren lopen moest natuurlijk tot een minimum worden beperkt dus ik pakte een boodschappenkist rollen toiletpapier en probeerde met drie vrije vingers de twee broden vast te houden. Vragen om moeilijkheden! En die kreeg ik, eerst ging de chips aan het glijden, toen glipte een brood weg en tot slot moest ik het pak toiletpapier ook laten gaan. de stoep lag vol. grommerig en boos op mezelf overzag ik het slagveld. terwijl ik druk was met boos te zijn op mijzelf kwam er een jongeman aanlopen en zonder iets te zeggen begon hij m'n boodschappen te verzamelen. 'Waar moeten ze naartoe?' vroeg hij. Ik murmelde wat van in de hal dat is al ver genoeg.Hij wipte lenig de trap van het bordes op  en legde de spullen neer.
'Moet de rest ook?'vroeg hij en   voor ik antwoord  had kunnen geven was hij druk aan het organiseren . Ik stond erbij en keek er naar. in een vloek en een zucht stond alles in de hal, inclusief de bloemen . Ik bedankte hem hartelijk en nodigde hem uit voor een kop koffie of thee, dat was wel het minste. Hij begon uit te leggen dat zijn vrienden op hem zaten te wachten en hij helaas geen tijd had , hij toverde een glimlach op zijn gezicht.......

IK stond oog in oog met een complete goudmijn! Juwelier Citroen en Schaap zouden  verlekkerd  hebben gekeken . Ik met m'n Drie gouden kronen hield de kiezen maar op elkaar. Wat niet bedekt was met goud bestond uit stralend wit ivoor waar een olifant jaloers op kan zijn.
'Dag meneer ' en weg was hij.

Nog verbaasd trakteerde ik mijzelf op een bakkie pleur en googlde gouden tanden. Ik ontdekte een hele wereld van bruggen, kronen en losse tandjes, voor prijzen waar Je bek niet verder van open kan. Ik kwam er achter dat er schildjes zijn die je over  je tanden schuift, en het aangezicht totaal veranderd . Dat had hij natuurlijk ook gedaan, plaatjes bruggetjes en tandjes, tot het allemaal blonk en onbetaalbaar leek.
Waarde lezert, deze luxe kunt u zich ook PERMITTEREN!

 Op de website van AliExpress zag ik een heel assortiment, van wit goud, geel goud, rood goud en sprankelend zilver , en het kost geen drol. Het wordt nog thuisgebracht ook!  Wat let u om het eerste de beste feestje voor den dag te komen met een heel ander bekkie?  Zelfs voor meneer pastoor of de dominee zijn er gepaste gouden tandjes.

Volgooien maar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''