Mag het een onsje meer zijn?


Zoals het gaat als je aan het koken bent, je let wel eens niet goed op. Voor ik begin wet ik de messen en zorg dat de taaiste kip, varken of os moeiteloos in mootjes kunen worden gehakt. Ook groentes geven geen enkel probleem als het op kleinmaken aankomt . Ik ben de kokkie en de baas in de keuken. Nou gebeurd het de laatste tijd dat ik te vlug wil zijn, eigenlijk een beetje slordig bezig ben, en dat ik ongewild topjes van mijn vingers raak met dat vlijmscherpe mes. Vlees ging wel maar wortelen julienne snijden levert me met een zekerheid van 90 procent een snij insident op. Lievelingsplekken  zijn wel duimtopjes! Ben je net lekker bezig, en hup daar is ie weer. Het is verraderlijk want je voekt het wel maar het levert niet gelijk een bloederig tafreel. Je hebt precies 20 seconden om te handelen, in dit geval je mes neerleggen de pleisters uti het kruidenkastje  pakken, en snel een pleister op de wonde doen. Ben je op tijd dan begint het bloeden binnen 4, 3, 2, 1, nu!
Het  blijft weken  erg gevoelig en onhandig. probeer je overhemdsknopen maar eens los of vast te maken! Ik had al weleens gehoord dat mensen die van uitbenen hunvak hadden gemaakt handschoenen droegen die Vingertop Safe waren.  Niet getreuzel d ben ik  op internet gaan kijken. Een lading van handschoenen   waar een paard de hik krijgt. Prijzig! Maar waar denkt een internetshopper aan als hij iets zoekt??? Juist, aan AliExpress. Ook hier een niet te overzien woud van handschoenen met Niet snijgarantie. Voor een slordige 3 euro ben ik nu verzekert van een Ehbo veilig koken. Het zijn witte handschoenen die er heel gewoon uitzien. De maat XXL is precies pasmaat. Vanmorgen was het voorbereidingstijd voor een rijsttafel, dus viel er heel veel te snijden en te snipperen. En raad eens? Alle onderdelen zitten er nog aan! Ik had vanmorgen een kerriegerecht en de handschoen kleurde mooi geel. Geen nood, in de wasmachine op 30 graden en je kunt ze weer aan naar de kerk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''