Voornemens


Hoe is het ermee? Tot op heden volgehouden? Al 20 dagen? Tjonge jonge, nog maar 335 to go! Wat nou, ik negatief ?! Welnee, nuchter is het woord,. Het nieuwe jaar doet het vuurwerkverboddiscussie(!!) weer oplaaien.  Gaan we het helemaal verbieden  of maken we een onderscheid tussen sier en knalvuurwerk? He  ja dat is goed voor het millieu. De omzetcijfers van vuurwerk scoren ieder jaar hoger en hoger.
Maar ik heb het over de verbeterpuntjes die wij, gewone mensen hebben voorgenomen. Met de nodige biertjes en wijntjes achter de kiezen en een beetje aangezet door de vrienden  hebt u ook wellicht bedacht dat het leuk zou zijn om:
-20 kilo af te vallen
-te gaan sporten
-niet meer te snoepen 
-wat vriendelijker te zijn tegen je collega's
- je bekken oefeningen nu eens serieus te nemen
         zodat de stoelgang  stukken beter gaat
-op de kleinkinderen te passen
-aardig tezijn tegen de schoonfamilie
- voortaan geen knopen meer in de collectezak te doen.
ga zo nog maar even door, we krijgen het inde laatste dagen van het oude jaar allemaal verzonnen. Op 1 januari , als het feestgedruis achter de rug is en je met kater (hé ,ik wist niet dat we een kater hadden!) uit bed bent gestapt staat je nog vaag iets bij over het goede voornemen. En drie weken nadien is het hele gevoel verdwenen, als sneeuw voor de zon. Ik ben dit nieuwe jaar niet aan goede voornemens  begonnen.

Het is wel een gedenkwaardig jaar, twee jubiea te gedenken. 60 jaar ''jong" en 15 jaar diagnose parkinson!! Die laatste  vermeld ik even voor de hipheid van dit blog. Had voorheen de artiesten een buitenechtelijk kind of rommelde hij/zij op de Gooise Matras, tegenwoordig is het Parkinson wat d klok slaat.  Ernst Daniel Smit, Rob de Nijs (groot artikel inde Volkskrant dit weekend  https://www.volkskrant.nl/a-bd38c7e5  Wie komt er nog bij?!! Nieuwe ronde nieuwe prijzen.  Het artikel van de Nijs gelezen en tref daar een vergeetachtige, zich moeilijk bewegend en trillende man die bovendien erg vergeetachtig is. Hij verteld dat hij soms tekst vergeet en dan maar ''een  rijmwoord' zingt. hoe zo een rijm woord? hij weet de tekst niet meer maar weet wel een rijmwoord te produceren waardoor de mensen niet merken??  Maak dat de poes wijs.
er schijnt een producent te zijn die heeft voorgesteld om Smit en Nijs een duet te laten zingen. Stel je voor: Fredie Mercurie en Montserrat Cabalee in tremor duet. Ik weet wat het is om te trillen en ben gezegend met een uniek systeem dat  mijn hersenen is geimplanteerd, twee zelfs (er zijn 10 landgenoten met twee DBS stimulatoren) en het gebruik van drie tabletjes per dag die mij een gewoon leven geven. Ik ben zelfredzaam, kan alleen op stap, rijd auto, dirigeer, en ga naat het theater, ben aardig en soms ook erg vilein..........  Als ik het goed bekijk dus net een gewoon mens. En dat 60 worden is een kwestie van wennen, tegen de tijd dat ik 70 word ben ik er helemaal aan gewend.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''