Callebout


Zoals iedere morgen ben ik benieuwd naar het dagelijkse recept in de volkskrant. Soms doe ik er iets me, soms niets. Maar vandaag deed mijn hart opengaan! chocolade, en niet zo maar een reepie, ne Callebout (je spreekt het zo uit als je het schrijft, geen Calle Beaue foei!). Het schijnt de grootste producent van cacao te zijn, dat wist in nou weer niet. wat ik wel nog weet  is dat de fa. Callebout bij ons in Brabant, bijna BelgiĆ« om de paar maanden aan de deur kwam. Ja net als de melkboer John Poel ,de groente boer Liza Teut en soep boer sooike Poel.   Eens in de zoveel tijd  kwam deze koopman met een aanhanger vol chocolade bij Jeanne van het Botje  en Jeanne trommelde op haar tamtam chocolade minnend Ossendrecht op om de chocoladehonger te stillen en de verslaving te voeden.

Dikke repen zwarte chocolade 85%, zalige chocolade met hazelnoten, geen kruimels maar hele  hazelnoten, witte chocolade met of zonder gepofte rijst en vele vele soorten meer om de chocojunk van de straat te houden.
Hier de link naar het Volkskrant recept

https://www.volkskrant.nl/a-b6c22899

Smakelijk voor wie er eens gek willen doen, ik heb nog twee repen liggen. Die moeten er eerst aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''