stewardessen en stewards der RET

 

Vanmorgen was ik niet te vroeg wakker, ik had mij dus verslapen. Na een douchebeurt en haartjes kammen was ik toonbaar voor de buitenwereld. Ik ging naar de keuken voor een kop koffie, en terwijl ik bij de koffie sta zie ik dat we door het brood heen zijn.  Alleen een peperkoek, twee pakjes knäckebröd en twee kontjes nog. Dan maar eerst naar de bakker, werk gaat voor het meisje en nu is het nog niet zo snoeiheet dat de mussen gebraden van het dak vallen (met een een uitje op een bedje van knolselderij).. 

Het is nog niet druk op staat. Uit tegenovergestelde richting komt een Antilliaane vrouw, gekleed (met dit weer) in een stewardessen uniform. Ik  bedenk dat zij op weg is naar The Hague-Rotterdam Airport. Ze heeft mogelijk een vluchtje Berlijn of Kopenhagen voor de boeg, ze heeft geen koffertje bij zich. Als we elkaar passeren zie ik pas dat deze stewardes helemaal niet van de grond komt. Zij is een stewardess van de RET. De controleur! we wensen elkaar een goede morgen en zij zet er een flinke gang in, want Lijn 2 kon elk moment  komen, en deze wacht niet op eigen personeel,  die moeten een voorbeeld zijn voor de reizigers. Deze dame straalde een heel positief voorbeeld van de RET uit. 

We mogen allemaal blij zijn dat de controleur op de tram zit en heel wat akkefietjes in de kiem smoort, raad geeft, aanwijzingen geeft, de weg wijst en kaartjes controleert. Laten we de naam controleur  te vervangen en voortaan stewardess/steward voor in de plaats te zetten. Het is maar een naam, maar toch.  


Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''