Winkelen


Het was een drukke dag, zoals altijd. Ik moest boodschappen doen bij de winkels bij ons op de Wolphaertsbocht en had besloten dat ik mijn boodschappenkarretje mee zou nemen want er most nogal wat zware zaken meegenomen worden. Ik doe mijn boodschappen graag vroeg op de dag, dan ben ik nog het fruitigst en loop dan niemand voor de voeten. Ik wissel bij de supermarkt van kar, neem een winkelwagentje en klik mijn eigen kar voorop. Volle kar en twee plastic zakken keerde ik terug naar Bellevue . de deur open maken vergt dan toch wel wat handigheid maar door het karretje onderaan de trap te laten staan en eerst de deur open te doen is een goede oplossing. Tassen alvast mee naar boven genomen deed ik de sleutel in de deur en meteen ging mijn telefoon. Dat bleek onze buurman uit Frankrijk te zijn. I worstelde mij onder m’n tassen vandaag en nam op.



Terwijl ik stond te praten in de deuropening kwam er een mannetje aan met zijn capuchon over zijn hoofd getrokken. Nou lopen er meer  van deze mannetjes rond dus ik bleef druk met het telefoongesprek. Het mannetje was tot stilstand gekomen en had wel belangstelling voor mijn boodschappen bleek.

Terwijl ik toch luid telefonerend aan de deur stond weerhield het hem niet om een grote inspectie van deze ‘’hoorn des overvloeds ‘’dat mijn karretje in zijn ogen duidelijk was. Tja, er werden spullen uitgenomen en bekeken bevoelt en  de houdbaarheidsdatum gecheckt. Een doos rivierkreeft viel in de smaak en koos hij als hoofdgerecht, met een zak pasta en pak hopjesvla keek hij of er iets bij de koffie inzat. Nee, niets te vinden. Hij maakte aanstalte de arena te verlaten mar toen greep ik in. ‘Vergeet u niet af te reken?? Dat heb ik ook gedaan?’ Hij schrok zich een hoedje en propte in een vloeiend beweging alles weer terug op het karretje en onder het mompelen van sorry, sorry ging hij zijns weegs. Vast niet naar de supermarkt.



Ik trok mijn  karretje tree voor tree de trap op. Als ik die man nou zijn gang had laten gaan was het naar boven hijsen een stuk makkelijker gegaan.

 






Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''