Wat ik wilde vertellen.

 Afgeleid worden en niet meer weten waarom je over koffie wilde schrijven... Kent u dat. Wat een aanklacht moest worden aan de makers van koffiemachines werd gezellige prietpraat over koffie. Maar wat in het koffiepak zit verzuurd niet! Er zijn 1000 en 1 koffiemachines en allemaal hetzelfde :het waterreservoir en bonen inhoud zijn veel te klein. Dat is vooral onhandig als je visite krijgt. mensen komen binnen , jas aan het knaapje, babbel de babbel, jullie hebben vast zin in een bakkie pleur?? Nou , dat gaat er wel in, met een koekie?  je loopt naar de machine, drukt op ''aan'''. Er volgt een reutel en daar is de eerste melding: koffiedrabreservoir leegmaken. Je rukt de lade eruit en je laat het water in de gootsteen lopen en leegt het drabbakje. Niet vergeten het drabbakje terug te zetten! Alles op zijn plaats? Dan volgt er weer een kreun: Water reservoir vullen! GRRRR, maar ik doe het. Ik ruk de lade eruit en vul deze met helder, kalkvrij rotterdams water en zet hem terug in de daarvoor bestemde opening. Het lichtje gaat uit, KOFFIE! Dat had je gedacht! Bonen, nu vullen!! De visite is al aan de koek begonnen, dat mis ik dus ook! Het bonenreservoir zit  vast op de machine en is piepklein. Ik schut bonen vanuit de zak in het daarvoor bestemde bakkie maar dat lukt nooit zonder te knoeien, er tikkelen boontjes over het zeil. Die ruim ik straks wel op, nu eerst de visite. Denk je alles geh ad te hebben gaat het lichtje ''ontkalken NU'' branden. Ik ben gesloopt als de visite weg is. geef het aparaat zijn zin en laat hem ''ontkalken'' en ik trek m'n jas aan en een bakkie pleur bij de pas heropdende koffiewinkel Wolf halen. Mmm geen gezeik , gewoon kofie! Wilt u espresso, latte machiato, koffie verkeerd, havermelk (alsof ik een paard ben) of toch liever ijskoffie? een smaakje? Dit is nog stressiger da mijn apparaat thuis. Voor ik het vergeet: ik heb mijn bonenreservoir vergroot! Er gaat nu een hele zak bonen in. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''