Aardig zijn .



 Ik ga aardig zijn tegen mensen die niet aardig zijn . zij hebben het , het hardste nodig  

Deze uitspraak hoorde ik in de taalstaat. het zette me aan het denken. Ben ik aardig tegen mensen die onaardig zijn? Nee, ik ben niet aardig naar mensen die op alles fitten , niks goed is en waar altijd het glas halfvol is. En die gelijk roepen dat de gemeente, de overheid moet bijspringen. Heeft de duivenvereniging de laatste duif op de barbecue zien vallen de had de gemeente veiligheidsmaatregelen moeten nemen! Ik ga dus aardig doen tegen deze mensen. Mensen die klagen dat er in het parkje voor de deur een bende is , vervolgens zie je ze in het parkje kuieren met Woef, de Sint Bernhard. Woef doet een grote boodschap en dan zie je ze de andere kant op kijken, een dampende bolus achterlatend(van de hond). Daar ga ik aardig voor zijn.  De voorkruipende oudjes bij de kassa, daar ga ik aardig voor zijn. Iemand die me van de fiets rijdt, daar ga ik aardig voor zijn. Voor degene die de volle vieze vuilniszak niet in de klep gooit daar ga ik aardig voor zijn.


tja, een indrukwekkende lijst van goede voornemens, en het is nog lang geen oudjaar. Ikword wek d aardigste buurnan. maar daar heb je het wel mee gehad. En maak mij dat nou het tevredenste mens?

Nou mooi niet! Terwijl  ik dit schrijf begint het al  te kriebelen stop ik een  bolus in de brievenbus van de hondenmens, zet ik een kras op de auto van m'n aanrijder en zet ik het voordringende oudjeje helemaal achterin de rij. dat houd ik niet vol! Ik word een sjagrijnig oud mannetje waar anderen gedwongen aardig  tegen gaan doen. Nu biedeb de nodige dames en  heren aan mijn boodschappenkar te trekken en zelfsbovenaan de trap te zetten. Ik heb nog een heel mooi stoffen tasje gekregen omdat mijn plastic tasje op doorscheuren stond. Als ik mensen hoor klagen over de saamhorigheid en het omkijken naar elkaar ver te zoeken is wijs ik ze er wel op dat het van twee kanten komt. EN DAT VOELT HEEL TEVREDEN. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''