Op blijde toon en volle kracht! Gezang 457


Hallo!!!

Vandaag een beetje aan het rommelen met verschillende liederen. Ik had mij voorgenomen om nou eens een paar dagen niets te doen maar kan het niet laten. Ik heb een tijdje geleden het lied Heilig, Heilig, Heilig op het instudeerprogramma gezet van het gemend koor Huijbergen. Om een of andere reden raakte het wat in het slop maar ik ben er afgelopen woensdag weer met frisse moed aan begonnen. Er ontstond een probleem met de tekst weet ik nog maar die heb ik goed op kunnen lossen door de versie van het liedboek erbij te pakken. De Stichting Koorschool Elst heeft in 1997 al voor een driestemmige versie gezorgd en die is voor Huijbergen meer dan welkom!
Door de woorden Heilig te vervangen door Ere en dan de coupletten 1,2 en 4 te zingen hebben we er een feestelijk glorialied bij.


Ere, ere, ere! Heer, God almachtig,
vroeg in de morgen word' U ons lied gewijd.
Ere, ere, ere! Liefdevol en machtig,
Drievuldig God, die één in wezen zijt.

Ere,ere, ere, Heiligen aanbidden
Werpen aan de glazen zee hun gouden kronen neer
Eeuwig zij U ere, waar Gij troont temidden
Al uwe eng’len onvolprezen Heer

Ere,ere, ere! Heer God almachtig
Hemel en aarde verhoogt uw heerlijkheid.
Ere,ere, ere! Liefdevol en machtig
Drievuldig God, die één in wezen zijt!

Op deze momenten geniet ik dubbel van mijn cantorschap. Hierdoor ben ik meer in contact gekomen met het liedboek en de vrijheid om de liederen te gebruiken. Het liedboek voor de kerken is écht de moeite waard om eens door te bladeren, er staan zulke mooie liederen in die ook in de katholieke kerk goed tot hun recht komen.
Zo blijven we optimistisch bezig en naar hartenlust zingen!

Fijn weekend!!!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''