Een verduiveld lekker toetje!!!



Doordat de dagen door de feestdagen van afgelopen tijd allemaal wat door elkaar lopen, zag ik op een raar tijdstip een kookprogramma van Nigella Lawson. Een zeer goed gevormde dame die met het aflikken van haar vingers en een verleidelijke blik in de camera menig mannenhart heeft weten te veroveren.

Met een half oor luisterde ik naar haar verhaal over een allerverrukkelijkst toetje dat je voor geen goud op de wereld mocht missen. Ja, ja, zal wel, maar toch was mijn aandacht getrokken.

Nodig zijn:

Twee glaasjes Amaretto likeur
Een schep suiker
Een kneepje vers citroensap
En een (in dit geval) pakje gekoelde slagroom.
Handje vol gekneusde amaretties( Italiaanse koekje, Xenos!!)

Doe de likeur, de suiker, het citroensap en de slagroom in een kom en klop dit tot een lobbig mengel.

Verdeel een gedeelte van de fijn geknepen amarettie over de glazen, stort daar wat geklopte slagroom over, verkruimelde koekjes, en slagroom om het af te maken. Zet dit in de koelkast en wacht tot het dessert!!!!!!!
Ik viel stijl achterover, ongelooflijk wat lekker! We konden het in huize L-J niet geloven en om zeker te zijn heb ik het zelfde kunstje nog eens uitgehaald, alleen met Francelicolikeur (hazelnootlikeur en amareties!!!!!) . NOG LEKKERDER!!!

De eerste gasten die we krijgen……… zet ik dit nagerecht voor!!
Doe niet te veel moeite, maak dit als nagerecht!!!
groeten!!
Theo

Reacties

Anoniem zei…
Hallo mannen!

Wat kun jij, Theo, recepten verlekkerend opschrijven.

Maar ook het verslag over jullie trip naar Rome heb ik geboeid zitten lezen. Krijg er spontaan zin in!

Voorlopig zit het er niet. Als alles meezit gaan we over een paar maanden verbouwen, dus dan moeten we even alle zeiltjes bijzetten.

Lieve groet vanuit Goes en nog de beste wensen voor 2009!

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''