Antoniusnoveen, Lepelstraat

Antonius van Padua in Lepelstraat:

Dinsdag met het dameskoor Halsteren eerst een repetitie gedaan en ’s avonds naar Lepelstraat voor de Antoniusnoveen . Toen ik weg ging realiseerde ik me dat ik eigenlijk nog nooit in Lepelstraat geweest ben en tja, dat maakt het er niet makkelijk op.

Maar net voor ik de Markiezaatsweg opreed, heb ik de H.Antonius maar eens aangeroepen als iemand helpt bij het ‘’vinden’’ is hij dat wel. Ik reed op en voor mij reed een rood autootje, keurig 50 km. rijdend (iedereen rijdt veel harder). Achterin zaten twee grijze dames met hun haar keurig in de krul en ik voelde gewoon dat die op weg waren naar Lepelstraat. En wat denk je??!!!!

Ze brachten mij tot op de parkeerplaats bij de kerk!
Een groepje zangers waren er al en samen zijn we naar het oksaal gegaan. daar stond een erg oud orgel(1939) maar het geluid was prima. Een bijna volle kerk was er goed mee te bespelen. Dames zongen erg goed en lieten goed van zich horen. Een genot om te horen.
Na dit feestelijk samenzijn moest ik op een holletje naar Ossendrecht om met de cantorij daar te repeteren en moest even denken hoe terug te rijden. Ik rijd achteruit en twijfelde of ik nou rechts of links af moest slaan. Meteen komt dat rode autootje met grijze dames en oud mannetje aan het stuur weer voorbij!! Ze brachten me linéa recta naar de snelweg!! Een kwartiertje later stond ik in Ossendrecht en kon met de cantorij aan de slag.
Voor wie ook de nodige zaken zoek maken is er een probaat middel om spullen terug te vinden:
Heilige Antonius, beste vrind, zeg me waar ik……………vind. Voor je het weet struikel je over het gezochte attribuut. En het maakt niet uit welk geloof je aanhangt, Antonius is niet te flauw en helpt een ieder!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''