Even stemmen!!

Even afstemmen.

Sinds ik in Halsteren voor de Quirinuscantorij sta, zingen we voor de dienst altijd even in. Complimenten voor de cantorij want de hele bups staat om 9.15 uur klaar en iedereen heeft de te zingen stukken bij elkaar in een mapje.

Het nieuwe lied of acclamatie wordt dan nog even doorgenomen waarna iedereen in stilte de kerk in gaat en op zijn plaats gaat zitten.
Om precies de goede hoogte toon te geven is niet altijd even vlotjes( ik zing graag hoog en daar moet je 's ochtends bij de meeste koren niet mee aankomen) dus bracht de stemfluit de oplossing. Toch was ik niet helemaal tevreden en ben ik op zoek gegaan naar betere oplossing. Veel stemapparaten waren speciaal voor gitaar en beslist niet geschikt waarvoor ik het nodig heb.

Gisteren moesten we toch in de stad en zijn we even naar muziekhandel Koster in de Fortuinstraat in Bergen op Zoom gegaan. Het probleem uitgelegd en natuurlijk hadden ze een aardige oplossing: een heel klein keyboardje!!


Een goed geluidje om op af te stemmen en handig om mee te nemen. Power komt van vier penlites , dus ook geen snoer, geschikt om midden in de kerk, op het strand, of waar dan ook te gebruiken.


Theo.


http://www.kostermuziekbergenopzoom.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''