Een steenfontein

 

Ik liep al tijden te zoeken naar ‘’iets leuks’’ voor op het terras. Een beeld, een plant, of iets met water. zoals dat gaat vind ik het leuk , extra leuk als het amper iets kost. Nadat de schilders alles weer strak in de verf hadden zitten heb ik het terras eens even stevig onder handen genomen. potjes met twee takjes opgeruimd, struikjes gesnoeid, en de uit Duitsland meegebrachte Ginkgo in een grotere bak gezet. door de schilderbeurt stond het hele terras ondersteboven maar zorgde voor een Grote Opruimbeurt. er stonden wat boompjes op een foute plek zodat ze veel blad verloren en er een beetje ‘’zielig’’ bijstonden.

japanse notelaarJapanse notelaar.

Bij al dit opruimen kwam ik in de berging, er waren bakken over, en zo vond ik een meer dan tien jaar geleden aangeschaft vijverfonteintje. NET WAT IK ZOCHT!! of niet???? In de bouwmarkt kocht ik een metselkuip voor 4,95. op de weg naar de kassa zag ik zakken grind in diverse kleuren, maar ook de zakken grind van 2,95. DAT WAS HET!! EEN STEENFONTEINTJE!!

Drie zakken grind en een zakje gele steentjes later( zo’n 100 kg.)was ik op weg naar huis, kosten: nog geen 15.00 euro. Thuisgekomen alles naar boven getransporteerd en het zag er erg geslaagd uit! Geen vissen, geen probleem waar die beesten in de winter zouden moeten verblijven.

Alles werkt nu prima!  het fonteintje werkt, nieuwe planten rondom en zelfs vier kroppen sla die het geheel een fikse opkikker geven. En ook erg makkelijk, altijd een paar blaadjes verse sla voor salade of tussen de boterham.

Als er nu nog een mooie nazomer mag komen, kan het niet meer stuk!

Theo_knipogend

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''