Gestampte muizen……

deruijter_gestampt_muis


Gestampte muizen,

’s Morgens kan ik werkelijk genieten van een klein ontbijtje. Twee getoaste boterhammen, roomboter en muizen, gestampte muizen! Niet van die harde ( vruchtenhagel,geboortemuisjes in roze of blauw!) maar dat oranjeachtige kleine doosje met anijspoeder.

Om de toast zonder knoeien binnen te krijgen is een tweede. Met de krant voor mij op tafel neem ik een hap en voor ik het weet zit ik onder het witte poeder, en dan is er ook nog door je adem je een wolkje de wereld in te blazen of erger in je neus te krijgen! Niesbui tot gevolg, en nog meer rondvliegende gestampte muizen.

Uit mijn jeugd kan ik mij ook de anijstabletten nog herinneren, speciaal voor een beker warme anijsmelk. Mijn grootmoeder was een grootgebruiker van dit product. Ik vond ze alleen lekker als ik de tablet gewoon op kon snoepen.hofleverancier_1734522j

Het predicaat Koninklijk staat op al de broodversierders. Stel je voor:

Om 7.30 uur wordt de majesteit gewekt en komt ze in haar nachthemd en de haren lichtjes in de war aan het ontbijt. Daar liggen vier verse, naar inkt en nieuw papier ruikende kranten. De koffie wordt gebracht EN twee toastjes met de Koninklijke Broodversierder. Pure hagelslag en een met gestampte muizen. De pure hagelslag levert amper een probleem op, goed er valt wel eens een hagelslagje maar daar hebben ze een kruimeldief voor. De gestampte muisjes toast is geen kruid tegen gewassen, voor je het weet dwarrelt het anijspoeder op haar nachtpon, op de opengeslagen krant en weet wat gestampte muizenpoeder in haar Koninklijke neus door te dringen. Ze weet nog net haar toast neer te leggen laat de Koninklijke niesbui losbarsten. De toast staat net niet ver genoeg weg en grote wolken gestampte lekkernij vliegen in het rond. Er komt al een lakei aan met het pakje muizenstamp en voorziet de toast weer met een dikke laag gestampte muizen.hagelmelkg

Van de Ruijter natuurlijk!

De Koninklijke boterhamversierder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Ruijter

Het blijft lekker!!!

Theo._knipogend

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''