De Christoffelcantorij update

koorPentekening
De Christoffelcantorij is goed bezig!
Even een update betreffende de mediaviering met de Christoffelcantorij. Afgelopen donderdagavond was ik om 19.05 uur in de Quirinuskerk voor een flinke repetitie. Ik trof Rien in de kerk die alle stoelen al klaar had gezet en een mooie cirkel had gevormd. Deze repetitie moesten alle heren, hoog en laag, bij elkaar zitten zodat we in een snel tempo de driestemmige geloofsbelijdenis konden instuderen.
choir
Om 19.30 uur was iedereen aanwezig en had een plaats gevonden. Voor de sopranen is deze geloofsbelijdenis peanuts! Maar voor alten en heren was het even doorbijten, vooral de aansluiting tussen de ‘’volkszang’’ en het driestemmige was niet altijd even makkelijk. Ik heb er goed vertrouwen in dat dit goed komt.
0%200%20muppets%20serie%205
Daarna nog even in psalm 122 gedoken waar de verzen afwisselend door dames en heren gezongen gaan worden. Op mijn horloge was het 20.50 uur de we konden nog wat aan het communielied doen. Toen ik nogmaals op mijn horloge keek was het nog steeds 20.50 uur! Ik bleek ze een dik half uur langer bezig gehouden!!!! Geen klachten, volop inzet, en van goede wil om het goed te doen.
Het is toch iedere keer
-mozart_transparent1614
heerlijk om voor zo’n grote cantorij te leiden. Ik kom opgefrist en met een goed humeur weer thuis.
imagesCAHZ6AWZ
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''