Lampen, lampjes, licht, lichtjes.

productafbeeldingen_kijkshop_zoom_ks121906z_proplus_autolampenset

Toen ik gisterenochtend in de auto stapte zag ik dat een van de stadslichten het niet meer deed. Even uitgestapt en een zachte vuistslag op de lamp gegeven. Zo ’n beetje de eerste handeling als iets het niet meer doet. Dat mocht niet helpen dus kon ik opzoek naar reserve lampen. Veel gevonden maar juist het gewenste lampje niet meer in huis. Dan maar bij het tankstation kijken.

Nou weet ik dat benzine prijzig is, maar ik schrok toch ook van de prijzen van de lampjes. Tussen de € 6.00 en de € 15.00!

50cent

Dat kan vast goedkoper bedacht ik mij, de Action!

Omdat ik toch onderweg was naar Ossendrecht wipte ik daar even bij de Action binnen en zie, een 12- delig lampensetje voor:€ 1,59! Bij mijn moeder aangekomen eerst de honden naar binnen gebracht en vervolgens als een stoere en ervaren monteur de motorkap geopend. Dat ging goed, ik kreeg er zin in. Vervolgens vond ik vrij snel de stekker aan de achterzijde van de koplamp en bedacht me dat het vandaag wel een geluksdag was. Stekker verwijderen, want zo voorkom je dat je een schok toegediend krijgt door je eigen auto, om vervolgens aan het houdertje/ fitting van het lampje te morrelen. Dat lukte dus niet, zelfs na het doorlezen van de handleiding werd het niet duidelijk. Bij de Hyundai vervangen ze in het boekje alleen de dimlichten………..kop

Toen, gewapend met een knoeperd van een zaklamp licht op de zaak gezet en zie, dat bracht de oplossing, een kwart slag draaien en de fitting met lampje was los.

In het doosje zat één lampje dat paste en wat gemakkelijk in de fitting gleed. Terug klikken ging ook uit zichzelf. Nu het moment van de waarheid: doet het stadslicht het weer??!

1786

Ja hoor, probleem ZELF opgelost! Toen ik na de uitvaart langs de Action kwam heb ik nog maar zo’n doosje van € 1,59 gekocht, binnenkort zal de andere kant ook wel stuk gaan. Ik zit voorlopig goed in de koplampen, kentekenlampen, richtingaanwijzerlampen, blauwe zekeringen en rode zekeringen.

Zekeringen? Waar zouden die zitten?????? Toch nog maar eens de handleiding doorlezen.

a-laurel-n-hardy

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''