Muggen!

thumb_langpoot[1]_copy_1

Muggen.

Iedere zomer was het prijs. Als de dagen op zijn warmst waren en de hitte in huis bleef hangen kon ik er gif op in nemen want dan hadden we muggen! Alles afgesloten met horretjes, voor het slapen gaan met de vliegenmepper in de aanslag eerst een kwartiertje eventuele binnensluippers platslaan. Als er eentje aan de slachting ontkwam moest ik het bezuren.

Ook al verstopte ik mij nog zover onder een laken, ze wisten feilloos de blote delen te vinden en daar eens lekker toe te happen. Was het geen dijbeen, onderarm of voet dan was het wel mijn neus of hals waar een orgie werd aangericht. De volgende ochtend zat ik met de bulten! En de jeuk!

Als ik ’s nachts wakker werd en ik hoorde gezoem dan moest het licht aan en werd er eerst gejaagd! Of manlief nou riep dat het 3.00 uur was, hij wilde slapen of dat die mug niets deed: eerst vangen!

mugmug[3]mug[5]

Hij had er ook nooit last van! Op een of andere manier was hij niet smakelijk genoeg.

Voor het licht uit ging smeerde ik mij in met citronellaolie, een goedje dat sterk naar citroenen ruikt.

Niet dat muggen zich er iets aan gelegen lieten liggen, volgens mij vonden ze het extra lekker zo’ n gemarineerd hapje. Ze gingen vrolijk verder. Wel eens gedroomd dat er in de hoek van de kamer twee muggen zaten met een servet voorgebonden en mes en vork in de voorpoten.

muggen

Naar mate ik slechter ging horen namen de nachtelijke muggenjacht ook op. En toen ik twee hoortoestellen moest gaan dragen hoorde ik zonder toestellen ook geen muggen meer zoemen. Zaten er een paar in de slaapkamer dan moesten die nog wel gevangen worden maar dat was dat. Nu ik wat luisteren betreft afhankelijk ben van baha / hoortoestel en ze zonder niet hoor, schijn ik plots ook minder ‘’lekker’’ te zijn!

796005_1_Chempropack_Citronella_Olie

Geen rode jeukerige bulten meer, geen gezoem aan mijn hoofd. Ook het snurken van mijn man hoor ik niet, en als ik het wel hoor vind ik het wel een gezellig geluidje. Heel zacht, heel gelijkmatig. De buren zullen er ’s zomers minder blij mee zijn, want ik begin zonder de benodigde techniek rond de 80 dB weer iets te horen, aan één oor.

2i8b3me

Fijn weekend allemaal!

Theo_knipogend

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''