Midgetgolf

minigolf

 

 

In de prijzen.

Doordat ik nu meer bij mijn moeder ben, kwam ik ook op de badkamer. Daar zag ik dat er een klein bruin/ beige Curver afvalbakje met klepdeksel staan. Tjonge, dat ding moet al oud zijn!! Het was namelijk een prijs die ik gewonnen heb in 1970. Kwam zo:

4195

In die jaren, opa spreekt, was er valk bij het station Ede- Wageningen, een beetje verscholen achter groen een midgetgolf baan. In die tijd waren er op veel plaatsen van zulke parkachtige banen. Iedere baan zijn eigen moeilijkheid en dat 18 keer.

Mijn vader en ik werden lid van de midgetgolfvereniging en dat gaf je de gelegenheid om altijd te kunnen spelen.

midgetgolf9

Eigen golfstok en een mandje met verschillende soorten ballen. Ik weet nog dat we altijd gingen midgetgolfen als Peton Plays op de buis was.

Op een van die avonden was er een wedstrijd van de leden onder elkaar, en ook wij de beginners mochten meedoen. Een paar maanden lidmaatschap en weinig geoefend zagen ze ons niet als potentiële winnaars. Maar dat pakte anders uit. Hoe het gegaan is snap ik nog steeds niet maar aan het einde van de avond, was ik het die uit de kleine prijzen als eerste een keuze mocht maken, ik zat onder de 36 punten. Ik weet nog goed hoe trots ik was met dat bruine curver-klapdekselafvalemmertje!

platte2

Theo.

Speel eens een spelletje!

 

http://www.buis.info/games/games/midgetgolf.swf

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''