Borrelnootjes

 

Hallo allemaal,

Gisteren was ik even in een prijsvechter die alles verkoopt voor leuke prijsjes, je moet wel in Action komen. Deze keer hadden ze hun slag geslagen in de hartige nootjes. Ik ben nog uit het tijdperk van de kaaskrulletjes die mijn grootmoeder in glazen schaaltjes aan de kleinkinderen presenteerde.

Neeeee, niet op donderdag, niet op vrijdag maar op zaterdagavond! Na de kaaskrulletjes en de Nibitt kwamen de borrelnootjes! Tjonge, jonge, wat je met een pinda al niet kon doen! Was het voorheen pinda’s met of zonder zout, nu werden er ‘’korstjes omheen gebakken’’ en we presenteerde ze met veel genoegen. Je was wel lekker vooruitstrevend met die nieuw knabbels. Er was ook zo’n periode dat we grote schalen rauwkost met een dipsaus op tafel zetten. Als een groep konijnen knaagden we ons door de avond.

De eerste borrelnootjes waren van klei gebakken knikkers, je moest er eerst op sabbelen waarna de kiezen het zware kauw werk overnamen. Heel Nederland smulden ervan!

cocks gerard

De firma Duyvis heeft de borrelnoot op de kaart gezet met Gerard Cox als borrelnoot ambassadeur.

bbbb

Hij kwam op de meest vreemde plaatsen, kleedde zich als tijger en presenteerde zijn fuifnummer: de borrelnoot.

Duyvis als er een fuif is!!! Een slagzin die iedereen kende!

imagesCA298XWU

Toen ik het zakje in mijn handen had was ik even helemaal terug in de tijd. Voor de zekerheid even op de houdbaarheidsdatum gekeken: dat zat goed 12-2011.

borrelnootjes

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''