Op je sloffen.

 

Een mandje of zo geleden raakte de binnenzool van mijn eeuwenoude sloffen los. Daar moest wat aan gedaan worden! Weggooien? Ja, dat kan ook, maar met het plakken van een binnenzooltje kon ik er nog 50 jaar op sloffen….dacht ik.Olifant_Op_Sloffen

Vorige week liep ik na een bui regen het terras op en kreeg natte voeten! Wat nou weer??! Bij inspectie bleek ook de onder zool gebroken en zaten er behoorlijke rafels aan de hakken.

Op het boodschappenlijstje stonden dus nieuwe sloffen.

Bij de eerste schoenen discounter maar eerst eens vragen. De juffrouw aan de balie keek met grote ogen, pantoffels? In juli? In de zomer? Nee, die hadden ze niet, het is geen sloffentijd. Nee pas in september of oktober!! Na nog twee winkels bezocht en overal glimlachte de verkoopster en kreeg ik bijna een bemoedigend schouderklopje: we zien u wel in oktober!dyn007_original_200_284_gif_8616_97b3291aa52a771b03940bbab6eca6f7

Toen ik vanmorgen voor de zoveelste maal een natte voet kreeg was het uit! Eerst op sloffenjacht! Deze winkel beschikt over weinig personeel en het personeel wat er is heeft het niet op klanten. Ze vluchten weg om in een rek, 6 rijen verder een doos recht te zetten.

schoenen26

Dat is in mijn geval gunstig, ben ik niet de gek die om sloffen vraagt. In rij 42 begint het met roze, paarse en kanariegele teenslippers, de hit van 2010- 2011!

En dan, plotseling, drie doosjes op de onderste rij, sloffen!!!! En omdat ik in rij 42 ben ook nog de goede maat! Er bungelt een kaartje aan: nieuwe collectie, € 9,95.

Alvorens naar de kassa te gaan kijk ik nog even langs de rekken met kleding: alles met 50% korting.

haflinger_alaska

Voor € 9.00 ook nog een donker paars herenvest gescoord.

Thuisgekomen de oude sloffen in de nieuwe doos gedaan en weggebracht naar de container. Op mijn nieuwe sloffen.lachende%20hond

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''