Brood met schaar te lijf!

Knip knip.

Een tijd geleden was mijn moeder door een tandartsingreep niet in staat om korstjes te eten. Alleen het zachte gedeelte van een boterham met smeerbaar beleg. Zoals altijd was ik die vrijdag bij haar en zag hoe ze met moeite de korstjes van haar verse witte boterham sneed. Er bleven maar heel kleine boterhammetjes over.

Ik zei haar dat ik dat veel vlugger en preciezer wist te doen, pakte de huishoudschaar en knipte met vier knipjes al de korstjes eraf. Tot haar dood heeft ze vaardig de korstjes verwijderd, met de schaar!!

Zelf doe ik het al jaren, en vooral Turks platbrood is ideaal te knippen in mooie plakken.

clip_image002

clip_image004

clip_image006

Wie niet slim is..moet handig zijn Glimlach

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''