Jungle


Hier even een berichtje vanuit de binnenlanden van de Wolphaertsbocht, Het was vandaag best goed weer en we hebben een extra vrije dag, dus dacht ik; kom ik ga eens aan  het snoeien en kappen. Er moet wat licht komen in het oerwoud aan de Wolphaertsbocht. Ik zie u denken, wat heb ik nou weer aan m'n fiets bengelen? Het is toch dat stukkie op Charlois? Daar bij 't park? Nou bij ons achter is het een groene oase.

Een plek waar je tot rust kunt komen, weg van alle drukte van de stad. Het groeit allemaal als een tierelier, zo hard zelfs dat je geregeld gewapend met heggeschaar, kniptang een zak met kieseltjes (om de weg terug te vinden) de rimboe in trek om weer wat orde in de dreigende chaos te scheppen. Meestal als we tarzan door de achtertuin hebben zien slingeren wordt het hoog tijd.
Vandaag dus in jungle tenue aan het snoeien gegaan. De boeddha weer ontdaan van begroeiing, het vijvertje weer bladvrij gemaakt en verschillende boompjes ontdaan van een beknellend onkruid dat zich gulzig op het boompjes had geworpen.

Alles,nee, veel is er gesnoeid en er ligt een berg afval daar krijgt een paard de hik van. Dat laat ik een paar dagen liggen zodat het slinkt. Alleen nog wachten op een mooie zomer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Vertaling ''the long day closes''

Verse wafels uit schudfles