Nieuw Zeelandse spinazie

Vorig  jaar kwamen de buren terug uit Frankrijk met een krat vol heerlijkheden uit de moestuin. tomaten,courgettes, sla, appelen en Nieuw-zeelandse spinazie.
Het is veel stugger dan de spinazie die wij kennen, die is zacht en heeft een korte kooktijd. deze heeft hee langere kooktijd en blijft steviger . wij kennen ook de Turkse spinazie die tussen deze twe soorten inzit wat deicaatheid betreft.
een maand later brachten ze weer spinazie mee maar deze keer was een enkele tak doorgeschoten en had zich zaad gevormd. Dat moet ik dus in de grond stoppen!! Gewacht tot dit voornaam en de daad bij het woord gevoegd en in mijn buitenkasje in maart uitgezaaid. Het kwam goed op en voor wij op vakantie gingen de spinazie eeen plekje in de tuin gegeven. om heel eerlijk te zijn ben ik ze vergeten, ze  hebben wel heel keurig water gehad maar ons bord  hebben ze niet bereikt. Tot ik vanmorgen de tuinstoelen goedzette, toen kwam er deze prachtige Nieuw Zeelandse spinazie tevoorschijn .
W krijgen donderdag eters en dan zal ik eens iets bedenken voor deze lekkernij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''