ongelukje


Wat er hier in huis zich allemaal afspeelt! Het begon zaterdag , we waren op het dakterras zoals we gewoon zijn. Spinnen vangen, vliegje smikkelen en meer van die ongein maar voor ons katten een heerlijk tijdverdrijf .
Alex had het zoals altijd heel erg druk, en ik had het een beetje fris dus ben ik naar beneden gegaan. Dat kunnen we tegenwoordig zelf want er  is een kattenluik aangebracht.

Eenmaal binnen ben ik gaan dutten. Toen werd er gebeld en T deed open, er ontstond direct een hele consternatie. Nieuwsgierig geworden kwam ik dichterbij en zag de T Alexander op de arm had, vreemd, die was toch oop het dakterras? Daar had ik  hem gezien! Was die gekker van 2,5 hoog naar beneden komen zetten!!!! ik schrok me een Abesijnse kaalkat en raakte lichtelijk in paniek. toen hij voor mij stond begon ik te blazen en verstopte me onder het bed.
Er heerste algeheel alarm, code ROOD. 't nam de telefoon ter  hand en begon te bellen en kort na het gesprek werd de reiskoffer gepakt, Alexander erin gedaan en  ze vertrokken, zonder mij!
Het bleek dat ze naar de dierenarts hier in de straat gingen om Alex even na te laten kijken. Deze grapjas zei dat het allemaal meeviel en gaf een pijnstiller mee. Maar het was Alex niet, hij hoefde geen eten, zat niet aan mijn oren te trekken  hij deed niets!!
Zondagmorgen kreeg T genoeg van het aanzien en greep weer de telefoon en belde onze eigen arts. Ze konden komen en weer hoefde ik niet mee. Daar werd een foto gemaakt waarmee je het interieur van Alex kunt zien, hoe die er onder zijn kattevel uitziet. Nou dat was schrikken!! Het bekken was gebroken!!! En hij moet naar een SUPER DOK om alles weer in elkaar te puzzelen en de reparatie wordt met schroeven en bouten bijeen gehouden. 't is dus vanmorgen in de auto gestapt en is naar Utrecht gereden, daar woont die medicijnman en Alex is opgenomen. Morgen, dinsdag om half tien gaat het restaureren van Alex beginnen en ik hoorde dat hij morgenmiddag weer naar huis komt.  Van spelen is voorlopig geen sprake, hij moet rusten en de boutjes moeten vastroesten alvorens we weer achter elkaar aan kunnen racen, en ik kan doen of ik het helemaal niet leuk vindt. Ik moet 6 weken geduld hebben . Dat zal niet meevallen maar ik zal weer super blij zijn als die dondersteen weer gewoon thuis is.
Ik kan niet wachten tot morgen!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''