koffie en thee


Wij hadden het plan opgevat om eens naar Ajajippiejippyheay Hornbach te gaan om wat meer te weten te komen over kranen en een kokend waterkraan (in de nieuwe keuken.) Je  koopt die zaken niet iedere dag dus een beetje inlezen is geen overbodige luxe. We stapten in de auto en  de navigatie werd ingesteld. Echtgenoot A is niet zo'n navvigatiefan, hij heeft altijd het idee dat we omrijden en dat het 2.30 minuten korter had gekund. Goed, wij volgden dus de navigatie en bereikten Ajahippiehippyyeah Hornbach. We waren niet de enige die deze touristische atraktie hadden bedacht. Je hoort wel eens van IKEA en woonboulevards die overladen worden door KVP 'ers ( kijken, voelen, pleiten) .

 Hier was het ook zoeken naar een plekje. Dat was wonderwel snel gevonden,want niet iedere bezoeker trekt een middagje uit voor ajajippiejyppyheay hornbach, er zijn er ook die alleen maar een zak cement te kort komen. Wij naar binnen. Een drukte van jawelste, Hudsonbay zou willen dat er zoveel klanten in een week een bezoek hadden gebracht aan het warenhuis, dan waren de zaken er nog steeds geweest.
Eerst maar eens naar de kranen kijken. Zone 14 was aangewezen als kranen hemel en ik hoorde iemand zeggen: als ze het hier niet hebben bestaat het niet!
ik herinner mij een bezoek aan Antwerpen voor een pastamachine waar je macaroni
kunt maken. We stapten een mega kookwinkel binnen en vroegen om het machientje.  Verontwaardigd werden wij afgebekt dat dat niet bestond want als wij het niet hebben bestaat het niet. We dropen af en wandelde nog een klein stukje door mooi antwerpen. in een piepklein kookwinkeltje stond een macaroni machientje!!! Geen moment getwijfeld en gekocht. Buitengekomen met het pakje wilde ik terug naar de mega kookstore en de verwaande juffer mijn aankoop onder de opgetrokken neus te proppen maar A vond dat geen goed idee. JAMMER.
Maar nu waren we bij Ajahippiehippyyeah Hornbach en vergaapte ons aan de 500 kranen en kraantjes. Toen we de kranen kluts geheel kwijtwaren was het de opgave om een kokend water systeem te vinden. Ik sprak een willekeurige dame aan in een Ajahippiehippyyeah hesje. binnen 10 seconden waren  er vellen geprint en bijna op de cent kloppende prijzen voor den dag getoverd.  Efficiënt en kordaat, plezierig . Ook een meneer die we vroegen naar een afzuigsysteem voor de badkamer handelde al even efficiënt . We gingen met tollend hoofd en toegerust met veel informatie terug naar Rotterdam.  We besloten nog een stukje te wandelen en een frisse neus te halen na al die kranen hysterie en parkeerden de auto bij het herdenkingsmonument bij het Wilhelminaplein. De wandeling was niet ver maar wel koud, het kan lelijk waaien in Rotterdam. We besloten een bakkie pleur of iets warms te gaan drinken bij een koffiezaak die erg goed beklant was. Normaal ga ik voor koffie maar er stond een gemberthee op de kaart. Gemberthee dat leek mij een prima opwarmer, dus bliefde ik die graag. NIET DOEN!!!! er werd een kop met ingewikkelde zeef en schijfjes gember en kokend water neergezet. Wat ik ook probeerde om de smaak van de gember te vangen in het kokende water, niets hielp. De schijfjes waren vers, mar er kwam geen smaak vanaf. Manmoedig donk ik mijn hete water terwijl A ssn heen heerlijke espresso zat. Ik had mijn water op en op de weg naar buiten zag ik meer mensen aan theetjes zitten die geen kleur afgaven, laatstaan smaak. Het is schijnbaar hip?! Nee, doe mij maar gewoon koffie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''