Keukentje


We, 6 kerels die goed als bodyguard de kost kunnen verdienen,zijn druk bezig om het souterrain om te toveren tot een woonkeuken/ atelier. Vorige week is begonnen met de vloer. Afdichten, aansmeren, epoxilaag, egaliseren en linoleum leggen. Daarna kwam de keukenploeg en die is nu drie dagen aan het boren, schroeven en  elkaar klikken van honderden onderdeeltjes tot een gebruiksvriendelijk  keuken. vanmorgen kwam de fa. van der Wel op de proppen met een prachtig stuk natuursteen. Dat gaat nu gemonteerd worden.

Ik loop met koffie en thee te modderen en verbaas me over de fraaiheid van het al. We hebben het natuurlijk besteld maar je ziet bij het bestellen alleen kleine stukjes en neemt  beslissingen nagelang je fraai vindt en je portemonnee reikt. Het reiken van de portemonnee is van groot belang want het vliegt met bakken je knip uit.
Eigen schuld, dikke bult hoor ik u zegggen, niet urineren je bent er zelf bij geweest. Het is 16.00 uur en  ik sta in een stil huis,vol verbazing in ons voormalige souterrain. Tja het is veranderd, heel veel veranderd, WAUW. En dan is het nog lang niet af. Mijn atelier moet nog vorm krijgen en er moeten nog kasten en een koffiemeubel worden gemaakt. Hans,onze ontwerper heeft dit bedacht en is druk bezig om het tot in de puntjes te laten uitvoeren. Het inruimen is begonnen. Het is nog even geduld oefenen want de loodgieter kan pas volgende week vrijdag zorgdragen voor de aansluiting van water en elektra. Zolang koken we nog boven

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''