Vettig


Eten en drinken hebben altijd mijn interesse gehad en heeft tot op vandaag een bibliotheek van zo'n 5000 kookboeken opgeleverd. Ik ben eerlijk gezegd gestopt met tellen.
Het is lek om het geen je leest om te zetten naar een smakelijke of minder smakelijk gerecht. Soms zit het mee en beland het recept in mijn favorieten boekje, een eigen kookboekje dat aleen voor 'intern ' gebruik is.

Iedere dag ga ik er even voor zitten en kijk op de NOS app hoe we ervoor staan. Gaan we ten onder aan de corona?  Laat de koning zijn neushaar groeien? Of is er een stoep verzakt in Tietjerkstradeel oost? Allemaal dingen die de dag maken of breken. zo dus ook vanmorgen. Een beetje slaperig scrol ik door de items en kom het volgende artikel tegen:

https://nos.nl/l/2325483

Klaar Wakker zat ik achter mijn beschuitje, dik besmeerd met  roomboter en jam. Er bekroop mij een gevoel van weerzin en afgrijzen. Vet uit insecten!! er staat een potje met krioelende maden waar een mevrouw  de staafmixer in zet en een niet aan te zien prutje draait. Na wat chemische trucjes en magische handelingen ontstaat er vet. Vet waar ze een cake van gaan bakken. De cake wordt in stukjes gesneden en in een winkelcentrum aan het publiek aangeboden. yum yum! Wikt u ook eens proeven???
Een ieder neemt een stukje en terwijl ze dat staan te vermalen wordt er verteld dat de boter vervangen is door insectenvet!   Je moet de smoeltjes eens zien. Ik krijg ook een vreemde smaak in m'n mond, Het zag er niet bepaald smakelijk uit. Ook het eten van gefrituurde sprinkhaan of ander soort insekt pas ik voorlopig toch echt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''