de Micro link


Hiernaast ziet u een afbeelding van de microlink van Phonak(er zijn meerdere leveranciers hoor). Deze gebruik ik. Het kastje is aan te sluiten op de tv en geeft dan directe ontvangst op de baha( er hoort dan nog een ontvangertje bij, die zal ik nog afbeelden). Maar, je kunt hem ook gebruiken als je ergens gaat eten, dan zet je de microlink op tafel en kun je uit verschillende versterkingen kiezen. En, niet te vergeten, ik geef de microlink aan mijn instructeur en stap zelf op mijn paard. Je klikt dan een antenne aan je microlink om de ontvangst zo optimaal te maken. Hij hangt het om en heeft beide handen vrij en kan gewoon blijven spreken, hoeft niet te schreeuwen( wat jij dan toch ook weer niet verstaat).
Ik heb de microlink van Phonak gekregen omdat ik ook Phonak achter het oor toestellen gebruikte. Voor mijn rechteroor is dit toestel ook aangepast(met ontvangertje) voor ontvangst. In vaktermen noemt men dit soort apparatuur
’soloapparatuur’. Met een aanvraag van de KNO arts heeft de verzekering( in ons geval de IZA) alles vergoedt, aanschaf en aanpassing op beide soorten toestellen. Ik mag mijn ‘achter het oor’ toestel (rechts) nog enkele uren per week gebruiken en doe dat dan vooral bij repetities, en diensten.

Ik heb de fm-ontvanger altijd op de baha zitten en als de tv aangaat hoef ik maar een klein palletje onderaan het toestel om te zetten om de tv goed te kunnen verstaan. Dat scheelt heel wat geluidsoverlast , want anders stond de tv om windkracht 9.

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''