lekker bij stokbrood, tapenade met sardientjes


Hallo!

Nee, er wordt niet gekookt vandaag! Maaaar…. Er is nogal wat stokbrood over van gisteren. Daar maak ik vandaag een beetje tapenade bij. Brood even nat maken en in een hete oven enkele minuutjes ''opfrissen''. Bak niet te lang
Deze keer gebruik ik een blik sardientjes.

Nodig:
200 gram sardientjes uit blik,
50 gram zwarte olijven,
50 gram groene olijven,
Twee(of meer)eetlepels olijfolie maar je kunt ook erg goed de olie van de sardientjes gebruiken!!!!!
Teentje knoflook is optional

Doe alles in je blender of hakselpotjes van de staaf mixer, maal het zoals je het zelf het lekkerst vindt.
Sneetje stokbrood, flinke lik tapenade, glaasje …, en het is vakantie. Plus je doet een goede daad, je gooit geen oud brood weg!


Ik haal vaak blikjes olijven (er is keuze, met of zonder pit) bij een van de vele Marokkaanse of Turkse winkels hier in de stad. Vaak verkopen zij ook olijven per lepel uit een grote bak.
Gebruik ALTIJD olijven zonder pit, want anders gaat dat ten koste van de messen van je blender.




ik heb geen keukenmachinen maar al mijn vierde staafmixer met toebehoren. niet duur en super handig!

groeten!!

Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''