tja, wat zullen we eten?!



Hallo allemaal,

Tijdens de vakantie wordt er in huize Leenders Jongenelen weinig ‘gekookt’. Iets opwarmen, een simpele maaltijd maar geen hoogstandjes. Vandaag, vakantie dus, keek ik eens in mijn onmetelijke voorraad wat met de blikopener tot een smakelijk resultaat kon leiden. Mijn oog viel op een blik krab(tja, de echte) die gelijk het water in de mond deed lopen. Maar ja, wat doe je met een blik krab? Plotseling viel de franc: krabravioli!! Nou niet bepaald een vakantiemenuutje maar kan het mij bommen! Ik ga deeg draaien en ravioli maken!!! heerlijk met een romige garnalensaus( ook dat doosje zat nog in de diepvries!).

Deeg is zo gemaakt en het draaien in de pasta machine is leuk werk, vooral als het deeg van de goed consistentie is. En dat was het.
Het draaien van de vellen ging als een zonnetje! Het uitsteken van de grote rondes verliep super. Om de ravioli te maken ben ik met een koud glas rosé aan tafel gaan zitten en heb ze stuk voor stuk natgemaakt, gevuld en dichtgeplakt. 16 grote, met krab gevulde ravioli’ s zijn het resultaat. De saus maak ik terwijl ik het water op zet voor de ravioli, die overigens binnen enkele minuten klaar is. Verse pasta is binnen enkele minuten al dente!

Adrie komt net thuis en gaat de honden uitlaten. Ik ga nu de de grande finale uitvoeren, pasta koken, saus maken en opdienen. Overspoeld door een glas koude chablis. ’t Is vakantie, toch?!

Zo zie je dat het bloed kruipt…….. morgen kook ik dus niet!!!!!!! Nog geen EI!
Straks de laatste repetitie met het gemend koor Huijbergen, heerlijk alle koren vakantie!!


Theo

Reacties

Anoniem zei…
Tjee, als jij dat zo schrijft loopt het water ook bij mij in de mond...
En ik heb nog niet eens ontbeten!!!! (Gisteren "Goes in Concert" gehad...waren een beetje laat thuis.)

Ik ga hier eens wat meer snuffelen voor lekkers!

Groeten uit Goes!

Emmanuel

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''