Asperges!


Hallo allemaal,

Het is al een paar dagen goed weer en langzaam maar zeker verschijnen overall bij ons in de buurt weer de bordjes langs de weg: asperges!!

Als ik terugkom van Ossendrecht rijd ik het PNEM station voorbij en kan dan aan mijn linkerkant, in een weggetje, een boerenschuur zien waar groente wordt verkocht, nou ASPERGES. Hugo Bogers.
In de aspergetijd eten we dit witte goud dan ook wekelijks. Bij deze boer staan al snel vier bakken vol met asperges in alle denkbare klassen. Stukken, met een blauwige kopje, dikke, of super kwaliteit. Alles waar naar zicht geprijsd. Ik schrijf zicht want of je nu de stukken neemt(voor de soep) of de blauwkop, ze smaken allemaal super goed!
In mijn kookboeken collectie heb ik zeker zes boeken met bereidingen van asperges maar de eerste maand blijven ze gekookt met een ei en een goede plak ham( en een kruimige aardappel) met een botersausje gewoon het lekkerste.
Straks moet ik even naar Ossendrecht en op de terugweg sla ik toch even af om te kijken of den Hugo al in business is .
Schoonmaken is zo gebeurd, met een dunschiller vanaf 3 -4 cm onder de kop. Breek voorzichtig het onderkantje eraf. Het breekt op het goede gedeelte af als je het maar voorzichtig doet.

Zo, nu ga ik eerst even kijken! Jullie horen er nog van!!!


groeten!


Theo

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''