Bieten, die rode!

Wat doen we met de rode bietjes??

Die vraag stelde ik mij zojuist. Een paar dagen geleden zag ik in de supermarkt voor een paar centen een pakje met drie gekookte rode bieten liggen en dacht: kom, da’s lang geleden.
Vandaag hadden we gevulde pannenkoeken in kerrieroomsaus en kwam ik bij de bereiding de bietjes tegen.
O ja, de rode bietjes.
Vroeger als kind was het een straf om bietjes te moeten eten maar zo was dat ook met spruitjes, terwijl ik nu uitkijk naar de tijd dat de eerste spruitjes er weer zijn, HEERLIJK!
Die beleving had ik enkele dagen geleden dus ook met de bietjes, hè ja, ouderwetse bietjes!
Ze liggen inmiddels op het aanrecht en ik ben een beetje ‘’uitgekookt’’. Wat te doen met die vervelende rode , gekookte knollen?? Al decennia lang eten mensen rode bietjes en kijken verheugd uit naar de komst van de eerste verse, dus er moet wat van te maken zijn.
Inmiddels al de halve wereld over gezworven, via internet, voor een leuk recept maar nog niets gevonden. Salade, geraspt, in schijven, met ui,kaneel, kruidnagel, appel??? Ik weet het nog niet. Ik ga subiet ook eens in mijn kookboeken neuzen, er moet iets lekkers van te maken zijn!
Morgen eten we rode bietjes!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''