Even zonder Microlink

Even zonder de microlink!

De komende dagen zit ik even zonder mijn o zo vertrouwde en gewaardeerde microlink. Ik heb het ding al een jaar of vier en de oplaadbare batterij heeft de geest gegeven. Opladen ging nog net maar de werktijd zonder adapter was een paar uur, terwijl het normaal enkele dagen was. Ook werd de ontvangst al snel beperkt tot enkele meters
Vandaar dat ik maandagmorgen even een bezoekje bracht aan Beter Horen in Bergen op Zoom, die verzorgen dit soort mankementjes altijd op voortreffelijke wijze. Al vanaf mijn eerste hoortoestel zijn zij het vertrouwde adres. Meneer Houtepen en zijn team staan voor niets! Wassenaarstraat 44 dus!

Maar, nu staat de tv dus weer op orkaankracht, en dan nog volg ik niet alles. Zo verwend als ik was om met de microlink door het hele huis ontvangst te hebben. Even naar de slaapkamer en het programma was prima te horen. Toiletbezoek? Dito! Het journaal ging gewoon door! Toen ik eens knorrig tegen een vriendin vertelde dat de ontvangst minder werd en ik soms het journaal niet kon blijven volgen als ik naar het toilet ging, keek ze mij verbaasd aan. ‘’ Met mijn twee gezonde oren hoor ik ook geen journaal op het toilet’’ was haar reactie. En gelijk had ze.

Die microlink is goud waard, echt. Ik gebruik het in restaurants, om op gewoon niveau te converseren, en natuurlijk om radio en tv te luisteren. De Microlink werkt dan als ringleiding. Tijdens het paardrijden heeft mijn instructeur de microlink om en versta ik hen woord voor woord. Nog een paar dagen, dan heb ik hem weer terug!

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''