Wat deed ik met de bietjes.

Daar zit je dan met je pakje gekookte bietjes! Eerst maar eens voor de boekenkast gaan staan en aan het zoeken gegaan naar iets bruikbaars: bietjessoep, mmm.., bietjes salade met ui,….. mmm, bietjes in het zuur, mja…… kortom het werd lastig. Met de aardige, grondige smaak van bietjes in het achterhoofd bladerde ik een tijdschrift door waar een uiterst simpel maar smakelijk gerecht in stond: gerookte zalm met rode biet en wodkaroom. Nou dat klonk mij niet slecht in de oren.
Voor een redelijk bedrag heb je gerookte zalm bij de Aldi, potje slagroom vind je overal, viseitjes, tja die had ik gelukkig in twee variaties meegebracht uit de voordeelsuper in Duitsland. Zwarte viskuit en van die mooie grote oranje zalmforeleieren. Dille heb ik altijd gedroogd op voorraad.
Eerst het boodschappenlijstje:
Pakje gerookte zalm
Pakje, potje slagroom
Schep geraspte mierikswortel
250 gram gekookte bietjes
Zwarte lompviseitjes
Zalmforeleitjes
Peper zout naar smaak
En lekkere broodjes
Een eetlepel wodka

Klop de room met de wodka, mierikswortel , flinke snuf dille en peper en zout tot een lobbige massa.
Snijdt de bietjes in plakken en vervolgens in lucifers, besprenkel met een beetje balsamico en olijfolie.
Beleg de broodjes met de zalm, maak een bergje van je bietjes ernaast. Voorzie van een goede lepel room en versier die met een lepel lompvis en zalmforeleitjes. Peper uit de molen. ETEN!!

LEKKER DAT HET IS!!!


Alleen zit ik nog met twee gekookte bieten!
Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''