Vanavond start de cantorij weer!!



Heerlijk, die rust, geen spanning. Af en toe een uitvaart en zondag’ s een viering. Het beviel mij eigenlijk erg goed. Ik merk dat ik erg zenuwachtig ben voor een repetitie. Er gaan mij bij het voorbereiden duizend dingen door het hoofd: doe ik het wel goed, hoor ik wel alles, vergeet ik niets, heb ik iedereen gevraagd, enz. enz. Mijn oorproblemen liggen hier aan ten grondslag.
Vanavond is de rust weer over, de cantorij start met repeteren voor de startzondag en Vredeszondag. Ik zie er nu tegenop als een berg maar vanavond om 22.00 uur heb ik weer genoten en zou ik het voor geen goud willen missen. Een dienst zelf zie ik nooit tegenop, dan is mijn werk gedaan, het is alleen uitvoeren wat ik ze de afgelopen weken heb ‘’ingepeperd’’. Het enige wat ik verkeerd kan doen is verkeerd slaan en daarmee de organist op het verkeerde been zetten.
De organist bij de cantorij, Alex Hommel, is een top vent om mee te werken. Hij is er wanneer je het vraagt, is precies en voelt bijna zonder woorden aan wat ik graag zou willen. Hij kan wel eens bozig vanaf het oksaal roepen maar hij bedoelt het altijd goed. Ik vind het ook weer leuk hem achter het orgel te treffen 14 september! En hij gaat ook met ons mee als we de Vredeszondag zingen in de RK kerk van Ossendrecht.

Vanavond vlieg ik er weer in en gaan we er weer iets moois van maken!!!

Theo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''