Sokkenmonster met wasnet gevangen…..

W304-1
Hoe het komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat ieder huishouden een sokkenmonster heeft. Soms ,de ene was actiever dan de andere,  maar het monster huist in wasmachine of droger.
g_00587017
Als wij een donkerbonte was draaien, gebeurt het maar al te vaak dat er een sok verdwijnt. Soms is er eentje achtergebleven in de wasmand, soms verdwijnt op onverklaarbare wijze een sok na het wassen. Vroeger had je Ter Meulenpost, een verzendhuis uit Rotterdam dat om de paar weken een gidsje bezorgde met daarin honderden artikelen. Je vulde dan de bestelbon in, plakte een postzegel en bracht de bestelling naar de brievenbus. Meestal kwam het wagentje van Ter Meulen op vrijdag in Ossendrecht en leverde de bestelling af. Dit verzendhuis verkocht ook sokkenvissen. Een kleurig plastic clipachtig ding waar je beide sokken in klemde en vervolgens in de wasmachine stopte. Na de wasbeurt werden de sokken ‘’met vis’’ te drogen gehangen. Opruimen van de sokkenwas werd een stuk overzichtelijker.
imagesrrrrrrrrr
Nou zijn de ‘’sokvissen’’ nergens meer te koop dus kwam ik op het idee voor een wasnet. Zo’n dun netachtige zak hangt nu bij de wasmand en de sokken verswijnen in het wasnet. Met een stevige maar te ontwarren knoop, sluit ik de zak en gaat het de wasmachine in. Na de centrifugeren en droger maak je het wasnet open en vouwt alle paren sokken in no time! Door dit wasnet is het sokkenmonster verslagen. Tenminste……………ik heb weer twee verschillende sokken over!
wasnet33

Reacties

Populaire posts van deze blog

smikkelen en smullen hatsekidee

Verse wafels uit schudfles

Vertaling ''the long day closes''